דף הבית » טעויות נפוצות יומיומיות » כמה דברים שלא ידעתם עליהם: הטעויות הנפוצות ביותר באימוני כושר

כמה דברים שלא ידעתם עליהם: הטעויות הנפוצות ביותר באימוני כושר

טעויות הכי נפוצות באימון כושר

אימון הוא דרך אחת עבור אנשים לשמור על רמות פעילות גופנית ברמה בריאה תוך השגת יעדי הכושר האישיים שלהם.

אימון קיים עוד מימי קדם, אך בשנים האחרונות, עם הפופולריות הגוברת של אימוני כושר, הוא הפך לטרנד פופולרי במדינות רבות בעולם. עם מגמה זו באה עלייה בביקוש למאמנים ומאמנים שיכולים לעזור לאנשים להתאמן בצורה יעילה ובטוחה. במאמר זה, נסקור כמה סוגי אימונים פופולריים הזמינים כיום וכן נספק כמה טיפים כיצד למקסם את היתרונות שלהם מבלי לעשות טעויות שעלולות להוביל לפציעה או לביצועים גרועים.

אם אתה חדש יחסית בתחום הכושר, ייתכן שאתה מעכב את ההתקדמות שלך באופן לא מכוון על ידי ביצוע שגיאות כושר תכופות. למרבה המזל, ביצוע שינויים קלים בתוכנית האימונים שלך יכול להיות בעל השפעה עצומה. גלה אם אתה גורם לאחד מטעויות האימון הללו לשנוא מאמנים על ידי המשך קריאה; אתה עלול להיות מופתע.

• מתאמנים יותר מדי

תסמונת אימון יתר יכולה לנבוע מפעילות גופנית מוגזמת, במיוחד אם אינך מקבל מספיק מנוחה, תזונה או התאוששות כדי לשמור על רמת הפעילות שלך. אם לא תיקח ימי הפסקה, תחוו השפעות שליליות כמו תשישות, חוסר כונן, אי נוחות כרונית וירידה בתשואות.

• עושה רק אירובי

אימון אירובי מועיל להפליא ללב ולריאות. תרגילים כמו ריצה, הליכה, טיולים רגליים, רכיבה ופעילויות אירוביות אחרות מגבירים את יעילות המערכת הקרדיווסקולרית ואת הסיבולת האירובית.

אבל אם כל הפעילות שלך היא אירובי, אתה מפסיד את היתרונות האדירים של אימוני התנגדות. תרגילי כוח משפרים קואורדינציה, שיווי משקל ויציבות, כמו גם מסת שריר וכוח. זה יכול להגביר את הביטחון שלך ולעזור לך להיות יותר מסונכרן עם הגוף שלך.

• חיתוך פחמימות

צריכת פחמימות לפני יציאה מסייעת לך להפיק את המרב ממאגרי הגליקוגן השריריים של גופך, המספקים אנרגיה למשימות קשות. אל תוותרו עדיין על דגנים ופסטה; הם גם מסייעים לגוף שלך בתהליך התיקון וההחלמה לאחר פעילות גופנית.

• אימון ללא שינה

תפסיק להרגיש רע עם לחיצה על כפתור הנודניק במקום ללכת לחדר כושר. פעילות אינטנסיבית יכולה פשוט להגביר את הלחץ על הגוף שלך אם לא ישנת מספיק. אולי תצטרך רק לישון.

לאחר לילה רע של שינה, תרגילים עדינים כמו הליכה או יוגה מועילים הרבה יותר מאימון HIIT.

• ערימה על תוספי מזון

נטילת תוספי מזון מסוימים, כמו אבקת חלבון, עשויה גם לעזור לך להגיע ליעדי התזונה היומיומיים שלך. אבל שוב, זה נכון רק אם אתה כבר עושה מאמץ לאכול בריא ונאבק כדי לקבל מספיק של כמה חומרים מזינים דרך התזונה שלך.

במילים אחרות, לא תקבלו את התוצאות הרצויות על ידי ערימת כדורים ואכילת תזונה עשירה במזון מעובד. מזון בא קודם, אחר כך תוספי מזון.

• טעות בפגיעה בכאב

הפסק להתאמן וקבל ייעוץ ממומחה, כגון מומחה לפעילות גופנית מתקנת, פיזיותרפיסט, כירופרקט או רופא, אם יש לך אי נוחות שאינה נראית כמו כאבי שרירים אופייניים. פעילות גופנית בכאב אינה מועילה ואינה בטוחה.

• הזנחת גמישות וניידות

כוח דורש ניידות וגמישות כמבשרים. זה פשוט לא בטוח להעמיס משקולת ולנסות הרמה גדולה אם אינך מסוגל להזיז את גופך בטווחי התנועה המתאימים. במיוחד, תרגילים מורכבים כמו סקוואט, דדליפט ולחיצות מעל הראש מדגימים זאת.

במקום זאת, תרגל תנועות עם משקלים קלים יותר תוך שיפור הגמישות והניידות שלך. בסופו של דבר יהיה לך טווח תנועה מספיק ותוכל לעבוד עם משקלים גדולים יותר ללא סיכון.

• דילוג על החימום

לפני האימון, הקדישו כמה דקות לתנועות חוזרות כמו עיגולי זרועות או צעדה במקום כדי לחמם את השרירים. השרירים הופכים גמישים כתוצאה מקבלת דם, חום וחמצן.

• הידרציה לא נכונה

לחץ הדם וקצב הלב שלך מתייצבים והמפרקים שלך מרופדים הודות לנוזלים. כשאתה מתאמן אתה מזיע, מה שגורם לך לאבד מים ואלקטרוליטים (נתרן, אשלגן), כמו גם להצטברות חומצת חלב בשרירים שלך (שיכולה להוביל להתכווצויות שרירים).

כל יום, אנשים בריאים דורשים שש עד שמונה כוסות הידרציה, ויותר אם הם מתאמנים. יש אנשים שמצליחים עם מים, בעוד שאחרים מסתדרים עם משקה ספורט להחלפת אלקטרוליטים.

האם זה משנה אם אתה עושה קודם אירובי ואחר כך משקולות או להיפך למה

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. זה תלוי בפרט.

יש אנשים שמעדיפים לעשות תחילה אירובי כדי לחמם את השרירים ולאחר מכן לעשות משקולות, בעוד שאחרים מעדיפים לעשות משקולות תחילה ולאחר מכן אירובי.

לחלק מהאנשים קל יותר לאמן את השרירים שלהם כשהם מתחממים עם אירובי, בעוד שלאחרים קל יותר לבנות שרירים כשהם מתחממים עם משקולות.

אם אתה עושה תחילה אירובי, זה יכול לעזור לך לשרוף יותר קלוריות ולהגביר את הסיבולת שלך. אם אתה עושה משקולות קודם, זה יכול לעזור לבנות מסת שריר. הכל תלוי מה המטרה שלך ואיזה סוג תרגיל אתה רוצה לעשות.

באופן כללי, אירובי הוא דרך מצוינת להיפטר משומן מיותר מהגוף. עם זאת, אם המטרה שלך היא לבנות מסת שריר, אז יש לבצע משקולות לפני אירובי.

השפעות אימונים שגויות

השפעות אימון לא תקינות הן תוצאה של תוכנית אימונים לא מאוזנת. ניתן לראות אותם בצורה של אימון יתר, חוסר אימון או עייפות.

הסיבות השכיחות ביותר להשפעות אימון לא תקינות הן חוסר זמן להתאושש מאימונים, חוסר מספיק ימי מנוחה ואי הקפדה על תוכנית מאוזנת.

כמה סיבות אחרות להשפעות אימון לא נאות כוללות: יותר מדי לחץ על הגוף והנפש, יותר מדי אימונים אינטנסיביים בפרק זמן קצר, חוסר בימי התאוששות או ימי מנוחה, יותר מדי אימונים אינטנסיביים בפרק זמן קצר.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן