דף הבית » טעויות נפוצות יומיומיות » כל מה שצריך לדעת על: טעויות נפוצות באימון

כל מה שצריך לדעת על: טעויות נפוצות באימון

טעויות נפוצות באימון

אימון הוא תהליך של הוראה ולמידה של מיומנות, במיוחד על מנת לשפר ביצועים. זהו גם תהליך של רכישת ידע לצורך השגת תוצאה או הגעה ליעד.

הכשרה קיימת כבר מאות שנים והיא התפתחה עם הזמן. בשנת 1822, ג’יימס וואט הכשיר את עובדיו לייצר מנועי קיטור בצורה יעילה יותר על ידי שימוש במערכת הנקראת “תעריף חתיכה” המשלמת לעובדים לפי הכמות שהם מייצרים.

ענף ההדרכה כולל מגוון רחב של אנשי מקצוע ומערך מיומנויות. יש מאמנים, מאמנים, יועצים ועוד. ההדרכה מקיפה מגוון רחב של תחומים כמו מכירות, שירות לקוחות, ניהול, מנהיגות ועוד. לתחום יש גם סוגים רבים ושונים של תפקידי עבודה כמו מאמנים ומאמנים לקבוצות ספורט או מנהלי משאבי אנוש בחברות.

הכשרה הופכת חשובה יותר מאי פעם מכיוון שהיא יכולה לעזור לעסקים לשמור על כוח העבודה שלהם תוך שיפור פרודוקטיביות ומדדי ביצועים.

הנה כמה טעויות נפוצות באימון.

• חוסר בתקופת אימון

בניית בית על חול או על בסיס לא יציב שווה ערך לאי פיתוח רמה בסיסית של כושר בסיסי והשקת משטר אימונים ספציפי לגזע מוקדם מדי. בדומה לזה, לעשות “קצת מהכל” כל השנה במקום לדבוק בשלבי אימון ספציפיים המבוססים על רמת הכושר שלך, לוח הזמנים של המירוצים שלך והמירוצים שאליהם אתה תיכנס יביא רק להישגים צנועים מאוד בכושר.

• מתאמנים קשה מדי, כל הזמן

ספורטאים רבים מרגישים שבכל פעם שהם מתאמנים, זה אמור להרגיש קשה. אם זה לא מרגיש קשה, אין יתרונות כושר. כתוצאה מכך, רוב האימונים שלהם נופלים לאותה קטגוריה “קצת קשה”. במציאות, יש להימנע על פי רוב מאימון מסוג זה, במיוחד כאשר רמת המאמץ אינה מכוילת כראוי. האימונים ה”קצת קשים” אלו מספקים תשואה נמוכה מאוד (שיפורי כושר) על השקעת זמן האימון שלך.

הכירו את אזורי האימון בדופק שלכם, לכל הפחות, והשתמשו בהם כדי לאמוד את עוצמת האימונים שלכם. זכור שלכל ספורט יש אזור דופק שונה. האזורים שלך לשחייה, רכיבה על אופניים וריצה יהיו שונים כתוצאה מכך. הקמת אזורי האימון שלך דורשת עבודה עם מאמן או הליכה למעבדה מוסמכת. האימונים צריכים לכלול באופן אידיאלי אזורי קצב לשחייה, ריצה ורכיבה על אופניים.

• אף פעם לא אימון קל מספיק

ספורטאים רבים מתעלמים מהיתרונות של אימונים בעצימות נמוכה יותר. עוצמות נמוכות יותר מוגדרות כקצב לב שהם 75 עד 80% מהדופק המרבי או בערך 85% מקצב הלב של סף הלקטט.

אימונים בעצימות נמוכה לא חייבים להיות מונוטוניים. ניתן לשלב איתם בקלות את כל שלושת ענפי הטריאתלון, כולל תרגילי רגל אחת שניתן לבצע בפנים על מאמן. השגת יעדים רבים בבת אחת היא גישה מצוינת להפיק את המרב מזמן האימון שלך.

• לעולם אל תתאמן מספיק חזק

סביר להניח שמעולם לא התאמנת מספיק קשה או בצורה מתוכננת ומאורגנת אלא אם כן עבדת עם מאמן. כדי להגביר את הביצועים, אימון בעצימות גבוהה – VO2 max ואימוני קיבולת אנאירובית, לפעמים אפילו תרגילי כוח נוירו-שרירי – חיוני. שגרות אימון אינטרוולים אלו הן מהירות, מהירות, אפקטיביות במיוחד ומרגשות, אך הן צריכות להיות מתוזמנות כראוי ומתאים.

• התעלמות משבועות החלמה

ייתכן שלא תמיד תבין את הרלוונטיות של תקופות ההחלמה וההתאמות הפיזיולוגיות המתרחשות במהלך השבועות הללו. ראה אותם בשבועות ההסתגלות שלך. הגוף שלך לא יסתגל ללחץ ועומס האימון המופעל עליו במהלך שבועות האימון אם אין לך שבועות הסתגלות. שבועות הסתגלות הם חלק מכריע באימון ואין להתעלם מהם.

לא ניתן להחליף את השבועות המתחילים, ימי המנוחה ושבועות ההסתגלות. לכל אחד יש פונקציה ויתרונות ייחודיים. במסגרת לוח אימונים, שבועות ההסתגלות מתרחשים בדרך כלל כל שבוע שלישי או רביעי וכוללים הפחתה משמעותית בנפח האימון וברוב הזמן בעצימות. אם תתעלם מהם, רמת הכושר שלך בסופו של דבר תעמוד בסטגנציה ואז תתדרדר.

• דילוג על תוכנית אימוני כוח

ספורטאים רבים מתעלמים לעתים קרובות או מוותרים לחלוטין על אימוני כוח. גם כאשר מפגשים כאלה מתוכננים, בדרך כלל יש לחתוך אימוני כוח במהלך שבוע אימונים מסוים. זה רע כי אימוני כוח חיוניים לכושר הכללי שלנו, ליכולת שלנו לבצע ביצועים טובים וליכולת שלנו להישאר ללא פציעות. לא משנה רמת המיומנות של הספורטאים, זה בדרך כלל מורכב ממשקולות, פליומטריה ואימוני ליבה. לעיתים רחוקות נחוצים אימונים בני שעה בתחום זה.

• יעילות תנועה

רק כאשר אדם פועל בשיא היעילות המכאנית והפיזיולוגית שלו, הוא יכול לבצע בשיא היכולת האתלטית שלו. תנועה לא יעילה שווה ערך להוספת צילינדרים למנוע בעל כוח נמוך. זה פשוט יחמיר את הבעיה. עבדו על הצורה והטכניקה שלכם כדי להבטיח שהשרירים שלכם פועלים ברצף הנכון, בעוצמה הנכונה, ובטווח התנועה הנכון כדי להניע את הגוף בצורה יעילה ככל האפשר. המהירות שלך תגדל, תוכל לשמור על קצבים בעלויות אנרגיה נמוכות יותר, ותימנע מפציעות ביעילות מכנית נאותה.

סימנים של מאמן גרוע בעבודה

המאמן הוא אדם שעוזר לפרט להבין את האני הפנימי שלו ולפתח מיומנויות.

הסימנים של מאמן גרוע בעבודה לא תמיד ברורים. הדרך הטובה ביותר לזהות אותם היא על ידי חיפוש אחר הדגלים האדומים הנפוצים הבאים:

1) חוסר תקשורת

2) כישורי מנהיגות לקויים

3) חוסר אחריות ואחריות

4) חוסר רצון להקשיב למשוב

5) חוסר התפתחות אישית והזדמנויות צמיחה

אימון טוב לעומת אימון רע

אימון הוא תהליך שניתן לסווג לשני סוגים – אימון טוב ואימון רע. אימון טוב מוגדר כתהליך המסייע ללומד לפתח מיומנויות חדשות, ואילו אימון רע מוגדר כתהליך המעניק ללומד ידע ללא כל פיתוח מיומנויות בר-פעולה.

אימון טוב עוזר ללומדים לפתח מיומנויות חדשות, בעוד שהכשרה גרועה רק מספקת ידע ללא כל פיתוח מיומנויות.

קורס הכשרה טוב עשוי להיות כזה שילמד אותך איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר או כזה שעוזר לך לפתח מיומנויות חדשות.

אמנם קורס הכשרה גרוע עשוי להיות כזה שלא מלמד אותך דבר או כזה שבו המאמן אינו מוסמך ללמד.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן