דף הבית » טעויות נפוצות יומיומיות » כמה דברים שלא ידעתם עליהם: טעויות פעילות גופנית נפוצות בחדר כושר

כמה דברים שלא ידעתם עליהם: טעויות פעילות גופנית נפוצות בחדר כושר

טעויות אימון גופני נפוצות בחדר הכושר

פעילות גופנית היא דרך בריאה וטבעית לשמור על כושר גופך. זה יכול לעזור לך בדרכים רבות כגון הפגת מתח, שיפור מצב הרוח שלך, חיזוק המערכת החיסונית שלך והפחתת הסיכון לדיכאון, מחלות לב, סוכרת וסרטן.

היתרונות של פעילות גופנית הם אינסופיים! אם אתה רוצה להתחיל להתאמן, הקפד לעשות זאת על בסיס קבוע.

היתרונות של פעילות גופנית מתועדים היטב ואין זה מפתיע שזו צורה פופולרית של בריאות אישית. אבל מה לגבי היתרונות לבריאות הנפשית שלך?

פעילות גופנית יכולה לעזור לבריאות הנפשית על ידי הגברת רמות הסרוטונין והדופמין במוח, מה שיכול לעזור עם חרדה, דיכאון ומתח. זה גם עוזר עם הפרעות מצב רוח כמו הפרעה דו קוטבית, סכיזופרניה, אנורקסיה נרבוזה ובולימיה.

להלן שגיאות האימון השכיחות ביותר שעלולות לערער את המאמצים שלך להגיע לכושר.

• דילוג על חימום

התחממות לפני פעילות גופנית ממזערת את הסיכון לפציעה, מכינה את הגוף והנפש לקראת ההפעלה שלפניכם, ומכינה את הלב, הריאות והשרירים לפעילות גופנית. כאשר אתה מתחמם כראוי, הטמפרטורה של השרירים והרקמות של הגוף שלך עולה, מה שמגביר את זרימת הדם. בתורו, זה משפר את זרימת הדם ואת גמישות השרירים, מה שיכול להרחיב את טווח התנועה. כל האלמנטים הללו יכולים לשפר את הכוח, המהירות והסיבולת של האדם.

• אין תוכנית משחק

חשוב להגדיר את הכוונה, הכוללת הקשבה לגוף, על מנת להפיק את המרב מהזמן שיש לך. יתרה מזאת, אי הקפדה על זמן לאימון והנחה שפשוט “תתאים אותו” בשלב מסוים ביום גורם לאימונים רבים שהוחמצו. התחלת אימון ללא תוכנית מוגדרת ליום המסוים הזה עלולה להוביל בדרך כלל לבזבוז זמן רב.

• לקחת איתך את הטלפון בזמן אימון

אם יש לך את זה, תסתכל על זה, מה שעלול לפגוע ביכולת הריכוז שלך, ביעילות התרגילים שלך ובמצב הרוח שלך. אם אתה חייב לשמור אותו בהישג יד, החליטי באיזו תדירות תבדוק אותו. אם אתה אוהב לצלם את התרגילים שלך בווידאו, המתן לעשות זאת עד סוף הפגישה כדי להימנע משבירת הריכוז והזרימה שלך.

• מתיחות סטטיות לפני אימון

מתיחות המתוחזקות במשך 10 עד 30 שניות במצב מאומץ מכונות מתיחות סטטיות. יש לבצע מתיחות סטטיות לאחר פעילות גופנית מכיוון שהיא ממזערת את הסיכוי לפציעה, מאטה את קצב הלב ומסייעת ב-DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness). במקום מתיחות סטטיות, נסה מתיחות דינמיות כדי לחמם את גופך לאימון כי זה מגביר את זרימת הדם ומכין את השרירים שלך לפעילות גופנית.

• התבוננות בהחלמה

אימון יתר מונע מהגוף שלך לקבל מספיק מנוחה וזמן התאוששות. הביצועים שלך יושפעו לרעה, והגוף שלך יהיה פגיע יותר לפציעות ושחיקה בכושר. עליך לתכנן את ימי המנוחה וההתאוששות שלך אם אתה רוצה למקסם את הביצועים שלך. פיצול האימונים שלך הוא עוד אסטרטגיה מצוינת לשיפור הביצועים תוך מתן אפשרות לשרירים שלך להתאושש במלואו, בנוסף לימי מנוחה.

• להיות לא עקבי

הכלל השני הוא שימוש בטכניקה הנכונה, בעוד שהכלל הראשון הוא עקביות. בחר טכניקה המתאימה לרמת הכושר הנוכחית שלך ותומכת ביעדי הכושר שלך.

• נהיה נוח מדי

כולנו יצורים של הרגל ומשגשגים כשאנחנו עוקבים אחר לוח זמנים. ודא שאתה מאותגר בעקביות בתוך השגרה שלך על מנת למקסם את הביצועים שלך, בניגוד רק להיות עקבי עם השגרה שלך. אם תבצעו באופן עקבי את אותה הפעילות בכל יום, הגוף שלכם בסופו של דבר יסתגל ללחץ של פעילות גופנית, וזו הסיבה שלא תחוו שיפור. לא משנה מהן מטרות הכושר שלך, אתה צריך לנסות לגרום לגוף שלך להתאמץ קצת יותר.

• חסכון בנוזלים

שמירה על הידרציה נכונה מסייעת גם בהפחתת הדלקת ובשימון המפרקים. בנוסף, נוזלים מסייעים בהובלת חומרים מזינים אנרגיה חיוניים, ומשפרים את האפקטיביות של האימון שלך. בנוסף, פינו פסולת מטבולית שנוצרה במהלך אימון קפדני. לכן, צרכו הרבה מים ומזונות עשירים בהם (כמו מלפפון, תותים, עגבנייה, תפוז, נבטי בריסל ומזון). ואם האימון שלכם ממש מפרך, בחרו במשקה שכולל גם אלקטרוליטים חיוניים כמו מלח ואשלגן.

• לא ישנה מספיק

ודא שאתה מקבל לפחות שש עד שמונה שעות שינה איכותיות בלילה אם אתה רוצה לתפקד במיטבך. בנוסף לטעינת הסוללות, השינה “מקלה על גדילת השרירים והחלמתם ועוזרת לשמור על ההורמונים השולטים ברעב, ומונעת מהמאמצים שלך בחדר הכושר להתבטל על ידי בחירות מזון גרועות.”

טעויות אימון שמתחילים עושים

טעויות שמתחילים עושים כשהם מתחילים להתאמן הן לא רק בזבוז זמן, הן גם עלולות להוביל לפציעות ולמתח. הנה כמה טעויות אימון נפוצות שעושים מתחילים וכיצד להימנע מהן.

טעות מס’ 1: לא לחמם את השרירים

חימום לפני האימון עוזר למנוע פציעות ומשאיר אותך ממוקד יותר במשימה שלפניך. זה גם עוזר לך להיכנס לכושר טוב יותר ולהרגיש יותר אנרגיה לאורך היום.

טעות מס’ 2: לא לשים לב לטופס שלך

קל להיקלע לאימון ולשכוח מהצורה, אבל אם לא שמים לב, זה יכול להוביל לפציעות או אפילו ללחץ. אחת הדרכים להימנע מכך היא באמצעות מראה או מצלמת וידאו כדי שתוכלו לראות מה הגוף שלכם עושה בזמן האימון. אתה יכול גם להשתמש באפליקציות כמו Fitbit או Apple Watch למטרות דומות.

תרגיל לא עקבי

פעילות גופנית לא עקבית היא מונח המשמש לתיאור התרגול של ביצוע תרגיל עבור מספר מסוים של חזרות, ולאחר מכן פרק זמן של מנוחה, ולאחר מכן ביצוע שוב את אותו תרגיל.

התרגול הלא עקבי עלול להוביל לעייפות שרירים, כאבי פרקים ופציעות. מסיבה זו, חשוב לשים לב כמה זמן אתה נח בין סט לסט.

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת קולומביה הבריטית מצא שאלו שנחו פחות מחמש דקות בין סט לסט היו תוצאות טובות יותר באימוני הכוח שלהם.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן