דף הבית » טעויות נפוצות בבית » כל המידע על טעויות נפוצות במטבח

כל המידע על טעויות נפוצות במטבח

טעויות מטבחים נפוצות

המטבח הוא חלל המיועד להקל על הכנת האוכל. זהו גם חלל שבו אנשים מרבים לבשל יחד, לאכול ולארח אורחים.

המטבח התפתח עם השנים וממשיך לעשות זאת. בעזרת הטכנולוגיה, קל יותר לאנשים לבשל ולהכין אוכל במטבח. האבולוציה של המטבח מונעת על ידי חדשנות, יצירתיות ונוחות.

טכנולוגיה כמו תנורים חכמים, מיקרוגלים ומדחי כלים הפכו את הבישול לנוח יותר מאי פעם. מכשירים חכמים כמו אלה לא רק נוחים אלא גם חוסכים זמן מכיוון שהם עושים עבורכם את רוב העבודה – כמו ניקיון לאחר שסיימתם לבשל או הפעלה במצבים שונים בהתאם לצרכים שלכם (כמו כשאתם רוצים לאפות).

מטבח מעוצב יכול לעשות הבדל עצום בהרגשתך לגבי הבית שלך. מטבח מעוצב בצורה גרועה יכול להקשות עליכם ליהנות מבישול ואכילה בביתכם. עיצוב מטבח הוא משימה הדורשת תכנון קפדני, יצירתיות והכרת סגנונות שונים של מטבחים מרחבי העולם.

בישול הוא אומנות שדורשת הרבה זמן ומאמץ. בזמן הבישול, חשוב להצטייד בכלים הנכונים כדי להקל על התהליך.

להלן הטעות הנפוצה ביותר במטבח.

• אתה גדוש את המחבת

מחבת ארוזה רק תגרום לבלגן רטוב. למרות שזה עשוי להיות מפתה לדחוס כמה שיותר ירקות על מגש גיליון בודד, פעולה זו תגביר את הלחות, ויגדיל את הסיכוי שהמזון יתאדה ולא ישחים. אל תצטופפו במרכיבים שלכם בעת צלייה, טיגון במחבת, הקפצה או צריבה במחבת. הם יכולים להשיג חום זהוב ללא רבב בצורה זו.

• אתה מתחת למלוחים במים

כשמוסיפים פסטה למים רותחים, חלק מהמים ייספגו בפסטה בזמן הבישול. האוכל יישאר תפל אם המים לא מומלחים. אבל אם כן, הפסטה תהיה טעימה מבפנים החוצה, וזו שיטה בטוחה להפוך את הפסטה ליוצאת מן הכלל. התשובה לשאלה “כמה מלח צריך להוסיף למים?” זה יותר ממה שאתה חושב! זה צריך להיות “מלוח כמו הים”, לפי האיטלקים, ולמרות שזו הגזמה יפה, זה לא רחוק מדי מהאמת. אתה חייב להשתמש בהרבה מלח כי רובו יתמוסס במים ולא יגיע לפסטה.

• מתבלים רק את הארוחות לאחר הבישול

אוכל תחת תיבול הוא אחת הטעויות השכיחות ביותר שנעשו על ידי שפים מתחילים. לאורך תהליך הבישול, ולא רק בסוף, מתבלים את הארוחה במלח ופלפל כדי להבטיח תיבול מיטבי.

• השתמש תמיד במחבתות נון-סטיק

ביצים, בין אם הן מטוגנות, מקושקשות או מקושקשות, כמו גם מאכלים כמו פנקייקים וקרפים, מבשלים היטב במחבתות טפלון. למרות שהם לא יכולים להתחמם כמו מחבתות אחרות ופיזור החום שלהם לא תמיד אחיד, הם לא נהדרים לשום דבר אחר. השאר את הנון-סטיק מאחור כשאתה מבשל כלים שצריך לצרוב או לשמור על חם כל הזמן.

• אתה קונה נתח בשר לא נכון

בעוד שחלק מהנתחים מרוויחים מאוד מבישול ממושך, אחרים חייבים להיות מוכנים מהר על אש גבוהה. במקרה של ספק, פנה לקצב שלך לקבלת ייעוץ כדי לוודא שאתה רוכש את נתח הבשר המתאים לשימושך.

• אתה משתמש רק בשמן זית

לא כל מתכון צריך לדרוש שמן זית. בשל נקודת העשן הנמוכה שלו (בין 365 מעלות ל-420 מעלות צלזיוס), שמן זית יעשן אם נעשה בו שימוש בחום גבוה, כמו למשל בטיגון עמוק או צריבת בשר.

• אתה אף פעם לא משחיז את הסכינים שלך

בטוח יותר ויעיל יותר להשתמש בסכין חדה. למרות שלהב חד עשוי להפחיד אותך, שימוש בסכין עמום דורש יותר כוח בכל פעם, מה שמגביר את הסיכון להחלקה ולפגיעה בעצמך.

באופן אידיאלי, אתה צריך להשחיז את הסכין פעם בשבוע לפחות. זה לא משחיז את הלהב, אבל זה שומר אותו ישר מבלי לשחוק אותו. לאור זאת, מומלץ גם להשחיז את הסכין באמצעות אבן משחזת או משחיז סכינים על בסיס קבוע.

• אתה מעמיס מקרר קריר עם הרבה מזון מחומם

מזון חם עלול להתחיל להצמיח חיידקים אם ישאר בחוץ בטמפרטורת החדר למשך תקופה ממושכת. עם זאת, הכנסת מזון חם למקרר מיידית טומנת בחובה גם סיכון מכיוון שהיא מעלה את טמפרטורת המקרר ומסכנת מזון אחר. הימנע מכך על ידי הנחת האוכל החם אך לא החם שלך בכלים קטנים ואטומים במקרר עם מרווח ביניהם. זה יאפשר זרימת אוויר מיטבית ויזרז את קירור המזון.

• אתה לא מחמם את התנור שלך

למרות שזה עשוי להיראות ברור, יש להגדיר את התנור לטמפרטורה שצוינה כאשר מתכון מנחה אותך לבשל או לאפות משהו בטמפרטורה המסוימת הזו. זה מרמז שאתה תמיד צריך לחמם אותו כראוי לפני הוספת מזון. בנוסף, תנורים מסוימים פועלים חם יותר מאחרים, כך שהטמפרטורה שאתה רואה על הצג לא תמיד אמינה. מדחום לתנור יכול לסייע להבטיח שהתנור שלך בטמפרטורה הנכונה.

מה הם כמה כישורי מטבח

המטבח הוא הלב של בית ובו אנו מתאספים ליהנות מאוכל ושתייה. זה גם המקום שבו אנחנו מבשלים את המאכלים האהובים עלינו ומשתפים אותם עם בני המשפחה.

ישנן מיומנויות רבות שתוכלו ללמוד במטבח שיהפכו את חווית הבישול שלכם למהנה יותר. חלק מהאנשים עסוקים מדי בימים אלה, אז אולי אין להם זמן ללמוד את המיומנויות האלה.

כמה מהמיומנויות הנפוצות ביותר כוללות:

– מיומנויות סכין: למד כיצד להשתמש בסכינים שונות, כגון סכין חיתוך, סכין שף, סכין משוננת וכו’

– מיומנויות אפייה: למד כיצד לאפות עוגות ופשטידות באמצעות מגוון מתכונים

– טכניקות בישול: ישנן דרכים רבות ושונות לבשל מנות מסוימות כמו צליית בשר או הרתחת ירקות

– הכנת מזון: למד כיצד לקצוץ ירקות או לפרוס עוף

דברים שאסור לעשות בזמן הבישול

בישול הוא מיומנות שלוקח זמן ומאמץ ללמוד. אבל יש כמה דברים שאנחנו לא צריכים לעשות בזמן הבישול, כמו שימוש בכיריים או השארת המחבת ללא השגחה.

דברים שכדאי להימנע מהם בזמן הבישול:

-שימוש בכיריים ללא כפפת תנור או מגבת מטבח

-להשאיר מחבת ללא השגחה על אש גבוהה

– אין להדליק את הכיריים מבלי שכל החומרים מוכנים

– אל תשתמש בטלפון שלך בזמן הבישול

– אל תאכל בזמן הבישול

– לעולם אל תבשל עם סכין

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן