דף הבית » טעויות נפוצות בבית הספר » כמה דברים שלא ידעתם עליהם: טעויות נפוצות במתמטיקה

כמה דברים שלא ידעתם עליהם: טעויות נפוצות במתמטיקה

טעויות נפוצות במתמטיקה

מתמטיקה היא מדע המספרים ותכונותיהם. זהו מחקר של כמות, מבנה, מרחב ושינוי.

מתמטיקה היא נושא שיכול להיות קשה להבנה, במיוחד עבור תלמידים. זהו אחד המקצועות החשובים ביותר בבית הספר, וזו אחת המיומנויות החשובות ביותר שתלמיד ילמד.

מתמטיקה קיימת כבר אלפי שנים אבל רק במאה ה-18 התחילו למתמטיקאים להבין טוב יותר מהי מתמטיקה ואיך יש ללמוד אותה.

הנה כמה טעויות נפוצות שאתה עלול להיתקל בהן בעת ​​ביצוע מטלות המתמטיקה שלך.

• כתיבת משתנים לא נכונים

כתיבת המשתנים השגויים במבחן במתמטיקה היא אחת השגיאות התכופות שאתה עלול לעשות. זה עלול להתרחש אם המשתנה שהיה צריך לנצל בבעיה היה 27%, אבל רשמת 21% במקום ונתקעת איתו כל הזמן. זה חל גם על מחשבונים מכיוון שלעתים קרובות יש להם לחצני מספרים קרובים מדי זה לזה, מה שמקל על הזנת הערך המספרי השגוי.

• שימוש ביחידות שגויות

שימוש ביחידות השגויות הוא לרוב תוצאה של רשלנות נמהרת ברגע האחרון. כדי לחסוך זמן, אתה משמיט לעתים קרובות את היחידות מהמשוואות בעת פתרון אותן. עם זאת, זה יכול לגרום לך לשכוח להוסיף את היחידה הנכונה או להשתמש ביחידה הלא נכונה. זה עשוי להיות המקרה גם אם יחידת המידה היא בקילוגרמים, אבל השאלה דורשת תגובה בגרמים, והזנחתם להמיר את תגובתכם הסופית.

• כתב יד בלתי קריא

יש סיכוי גבוה יותר שזה יקרה אם הבחינה תבקש ממך לרשום את התגובה ולא רק לבחור מתוך רשימה של אפשרויות שסופק על ידי המינהל. כתב היד שלנו בדרך כלל פחות קריא כשאנחנו ממהרים, לעומת כשאנחנו לא, מה שגורם לעתים קרובות לתשובות שגויות.

• נעשה שימוש בסימן תפעולי שגוי

שימוש לא נכון בסימנים תפעוליים הוא עוד טעות נפוצה שעלולה להוריד את הדירוג שלך ממצוין לבינוני. השכיחות ביותר מבין הטעויות הללו היא אי זכירת כלל המספרים השלמים, הקובע שהוספת שני מספרים שליליים תגרום למספר שלם שלילי נוסף והוספת שני מספרים שלמים חיוביים תגרום לסימן המספר השלם בעל הערך הגדול ביותר.

• קריאת הבעיה בצורה לא נכונה

השגיאה הסופית והשכיחה ביותר שעלולה לפגוע בתוצאות שלך היא קריאת הבעיה שגויה. הפעם, אולי זה לא סתם חוסר זהירות שלך בתשובה לשאלה; ייתכן גם שהשאלה נועדה להיות מלכודת.

טעויות נפוצות בחיסור

אולי שגיאת החיסור השכיחה ביותר היא זו. בדוגמה זו, הערכים בכל עמודה הופחתו מבלי לקחת בחשבון אם הם נמצאים ב-minuend (למעלה) או subtrahend (למטה). לחלק מהילדים יש הבנה קלושה למדי של הפונקציות הנפרדות של ה-minuend ו-subtrahend, ובסביבה המופשטת והלא מוכרת יותר של חיבור רב-ספרתי, חלק מהתלמידים יהפכו את רצף החיסור.

דוגמה: 45-17= 32

אזור שכיח נוסף בחיסור שבו ילדים נאבקים הוא כאשר הספרה האמצעית היא 0. גם אם הם יכולים לגרוע בצורה נכונה בהקשרים אחרים, תלמידים עשויים לטעות עם המסחר הכפול (מאות לעשרות ואחריו עשרות לאחת). הדוגמאות משמאל הן שתי שגיאות שונות שלומד עשוי לעשות. ישנן שיטות רבות ושונות ל”השאלה” שגויה על מנת להחסיר. בשני המקרים, השגיאה מצביעה על כך שתלמידים למדו קבוצה של נהלי חיסור מבלי להבין אותם באמת בצורה שתאפשר להם ליישם את השלבים הללו על סוג מסוים של בעיה.

טיפול בתלמידים המתקשים במתמטיקה בבית הספר היסודי

תלמידים רבים נאבקים במתמטיקה בבית הספר היסודי. ייתכן שהם לא יוכלו לפתור בעיות בעצמם או מתקשים להבין את המושגים המעורבים.

קיימות אפשרויות טיפול רבות זמינות לסטודנטים אלו, אך אין פתרון אחד שמתאים לכולם. חלק מהמורים עשויים לבחור להשתמש בשיטות הוראה שונות בעוד שאחרים עשויים לבחור בגישה הוליסטית יותר.

יש בתי ספר שאוהבים את הרעיון של “מאמן אקדמי” שיוכל לעזור לתלמידים ולהוריהם להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר עבורם. המפתח לטיפול מוצלח בתלמידים המתקשים במתמטיקה בבית הספר היסודי הוא שיתוף פעולה בין מורים, הורים ותלמידים.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן