דף הבית » טעויות נפוצות בבית הספר » כל המידע על: טעויות נפוצות במתמטיקה יסודית

כל המידע על: טעויות נפוצות במתמטיקה יסודית

טעויות נפוצות במתמטטיקה ביסודי

מתמטיקה יסודית היא מקצוע חובה לתלמידים במדינות רבות. זהו הקורס הראשון שבו ילדים לומדים על מספרים, חיבור, חיסור, כפל וחילוק.

תלמידים רבים מתקשים להבין ולשנן את כללי החשבון הבסיסיים. לעתים קרובות הם צריכים לעבור עבודה רבה רק כדי לפתור בעיות פשוטות.

המטרה העיקרית של מתמטיקה יסודית היא לספק לתלמידים את הידע המתמטי הבסיסי הדרוש כדי שיוכלו להשתמש בו בקריירה העתידית שלהם. לפתח הבנה טובה יותר של מושגים מתמטיים. על מנת להשיג זאת, הוא מספק לתלמידים היכרות עם השפה והסימונים בהם משתמשים מתמטיקאים.

מתמטיקה יסודית היא חקר מושגים מתמטיים בסיסיים, שהם יסוד בתחומים אחרים, כגון חשבון וגיאומטריה.

מתמטיקה יסודית נלמדת בדרך כלל בבתי ספר ברמת בית הספר היסודי ומטה.

להלן כמה מהטעויות הנפוצות ביותר במתמטיקה היסודית.

• שימוש בסמלים שגויים

ילדים מתוודעים למספר סמלים המייצגים פונקציות מתמטיות שונות בעת לימוד מתמטיקה בבית הספר היסודי. חלק מהסמלים הללו יכולים לבלבל פעוט מכיוון שהם דומים זה לזה.

ודא שילדך כותב את כל שורות עבודתו כדי להפחית את השימוש בסמלים שגויים; ניסיון לדלג על שלב מתוך נוחות או עצלות עלול לגרום לכישלון במבחן.

• כתיבת שברים

ילד יכול להתאמץ להבין שברים. ילדים עשויים לחוש מפוחדים כאשר מספרים רבים משולבים למספר אחד ואולי לא יבינו מדוע 1/4 + 1/4 = 1/2. המונה והמכנה של שבר, המראים כמה חלקים מרכיבים יחידה או שלם, הם בין מספר המונחים המתמטיים המצויים בשברים.

• הוספת מספרים מרובים

חלק מהתלמידים עשויים להתקשות ליישם פונקציות מתמטיות על יותר משני מספרים שלמים, מה שעלול לגרום לציוני נכשל. חלק מהתלמידים עלולים למקם בטעות 8 במקום העשרות תוך הוספת מספרים כמו 12, 22 ו-8, מה שיוביל לתשובה לא מדויקת.

החלת מספרים קטנים על הפעולה המתמטית – חיבור, חיסור או כפל – זה משהו שאתה צריך לתרגל. ודא שהם מבינים את הרעיונות הנדרשים למספרים שונים. השתמש בחפצים נפוצים כמו מטבעות כחזותי כדי לסייע בהבנתם.

• שגיאות כפל

תלמיד יסודי תחתון עשוי למצוא את זה מאתגר להתחיל עם נושא הכפל. לאחר שהתרגל לטבלאות הכפל, הצעיר שלך בקושי עלול להיתקל בקשיים עם כפל חד ספרתי. כאשר עוסקים במספר ספרות, האדם עלול להיתקל בקשיים בעת החלת המספרים במקום העשרות והאחדות או בעת התמודדות עם אפסים ומספרים אחרים כאלה.

• שימוש בכלים מתמטיים

תלמיד יסודי תחתון עשוי למצוא את זה מאתגר להתחיל עם נושא הכפל. לאחר שהתרגל לטבלאות הכפל, הצעיר שלך בקושי עלול להיתקל בקשיים עם כפל חד ספרתי. כאשר עוסקים במספר ספרות, האדם עלול להיתקל בקשיים בעת החלת המספרים במקום העשרות והאחדות או בעת התמודדות עם אפסים ומספרים אחרים כאלה.

שגיאות תלמידים בנושא שברים

• הרעיון שניתן להתייחס למספרים והמכנים של שברים כמספרים שלמים בלתי תלויים

המונים והמכנים של שני שברים מתווספים או מורידים לעתים קרובות על ידי תלמידים (לדוגמה, 2/4 + 5/4 = 7/8 או 3/5 – 1/2 = 2/3). ילדים אלו אינם מסוגלים להבין שמניינים מייצגים את המספר של החלק השברי ושמכנים מציינים את גודלו. נקודה נוספת של בלבול היא העובדה ששיטה זו משמשת להכפלת שברים.

• בעת חיבור או חיסור של שברים עם מכנים שונים, אי זיהוי מכנה משותף

הגדול מבין שני המכנים בתוצאה משמש לעתים קרובות את התלמידים במקום להמיר שברים למכנה משותף ושווה ערך לפני חיבור או חיסור שלהם (לדוגמה, 4/5 + 4/10=8/10). התלמידים אינם מודעים לכך שחיבור והפחתה של שברים דורשים שבר יחידה משותפת ושמכנים שונים מייצגים שברי יחידה בגדלים שונים.

• חיבור והכפלה של שברים תוך שמירה על המכנה קבוע

כאשר פותרים בעיות כפל שברים עם מכנים שווים (כגון 2/3 1/3 = 2/3), התלמידים שומרים לעתים קרובות על המכנה ללא שינוי. זה עשוי להיות המקרה מכיוון שקשיים בחיבור שברים שכיחים יותר עבור תלמידים להיתקל בבעיות של כפל שברים. הם משתמשים בטעות בשיטה הנכונה לטיפול במכנים שווים בבעיות כפל בבעיות חיבור.

• האמונה שבחישובים הכוללים שברים גבוהים מאחד, יש לשנות רק מספרים שלמים

תלמידים יכולים להתעלם ממרכיבי השבר ופשוט להשתמש במספרים השלמים בעת חיבור או חיסור של מספרים מעורבים (לדוגמה, 53/5 – 21/7 = 3). תלמידים אלה מתעלמים מהחלק של הבעיה שהם לא מבינים, לא הבינו את המושג של מספרים מעורבים, או פשוט האמינו שאין תשובה לבעיות כאלה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן