שפת גוף היא מרכיב מרכזי בתקשורת לא מילולית. למרות העובדה שלעתים קרובות אנשים מתעלמים ממנו, יש לו כוח רב במקום העבודה. זה יכול לעזור לאנשים להבין מה מישהו חושב או מרגיש בלי שהם יגידו מילה.
לשפת הגוף יש תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים אחרים וכיצד הם רואים אותנו. לדוגמה, אם אתה מדבר עם מישהו ואתה מבחין בשינוי שפת הגוף שלו פתאום, זה יכול להיות סימן לכך שהוא לא מרגיש בנוח עם מה שאתה אומר או שיש לו מה להסתיר. במאמר זה, נחקור כמה מהטעויות הנפוצות ביותר בשפת הגוף שאנשים עושים במקום העבודה וכיצד להימנע מהן.
שפת גוף היא חלק חשוב מאוד בתקשורת. זה מעביר את הכוונות והרגשות שלך מבלי שתצטרך לומר דבר. ישנם סוגים שונים של שפת גוף, אך הנפוצים שבהם הם קשר עין, הבעת פנים, מחוות ויציבה.
להלן שגיאות מסוימות בתנועה, יציבה והבעת פנים שכדאי להימנע מהן בעת שימוש בשפת גוף:
1) תנועות ידיים
אין ספק, פרזנטורים מרבים לעשות טעויות בתנועות הידיים שלהם. אם אתה מתעסק, מכווץ או מסתיר את ידיך, זה מראה שאתה עצבני ועלול ליצור את הרושם שאתה לא מאמין למה שאתה אומר. מחווה ביישנית שמשדרת פחד, חוסר ודאות או חוסר עניין במצגת היא להחזיק את הידיים בכיסים. חלק מהאנשים בקהל שלך יכולים לחשוב שזה לא מכבד אותם. זכור שהקהל יאבד עניין במצגת שלך אם אתה לא נראה בטוח.
נסו לשמור על תנוחת זרוע פתוחה הפונה קדימה. הזיזו את הידיים בזהירות ובתמציתיות כדי להמחיש את נקודת המבט שלכם.
2) זרועות שלובות
שילוב ידיים עשוי גם לשדר למאזינים שלך שאתה לא נלהב ממה שאתה אומר, שמשהו לא בסדר, או שניהם. זוהי תנוחת הגנה שתרחיק אותך מהקהל שלך ותתקשר התנגדות והתגוננות.
שמרו על יציבה פתוחה דמוית חיבוק דוב עם הידיים במרחק מסוים מגופכם. מחווה מסבירת פנים ופתוחה זו תעביר מסר של ביטחון ושלווה לקהל.
3) הימנעות מקשר עין
הימנעות מקשר עין עם הקהל ובהייה בתדירות גבוהה בשעון, ברגליים או במסך תגרום למצגת שלך להיראות עצבנית ולא מקצועית.
כשאתה מעביר נקודה, לעולם אל תשכח להסתכל לקהל שלך בעיניים. אתה יכול אפילו לשמור את זה בקצרה, אבל אל תדבר מהר מדי ותמיד תהיה כנה כשאתה יוצר קשר עין. תנועת ראש מהירה לאורך המצגת תראה שאתה עוסק באופן אישי ונלהב בנושא.
4) תנועת גוף לא טובה
זה ייראה מוזר ללכת קדימה ואחורה ולהזיז את הידיים והרגליים במהירות.
אם אתה צריך לעבור דירה, צריכה להיות סיבה לכך. בנוסף, חשוב לנוע בקהל; פעולה זו עשויה להעביר מסר חיובי.
5) יציבה גרועה
אחד ההיבטים החשובים ביותר של שפת הגוף בעת ביצוע מצגת הוא היציבה. מסר חלש ללא ספק יועבר אם הצוואר שלך צולע והגב והכתפיים שלך נפולים, והקהל שלך עלול להתחיל לפקפק במומחיות שלך.
נסה להשיג יציבה ניטרלית על ידי ישיבה או עמידה זקוף עם ראשך תלוי נמוך כמו חוט.
6) תנועת רגליים
באופן טבעי, הרגליים יכולות להיות הקשות ביותר לשליטה במהלך מצגת בזמן שאתה מנסה להתמקד בהצגת והעברת הנקודה שלך. הקהל יבחין שאתה לא רגוע וחסר מנוחה אם אתה מטלטל את הרגליים שלך ומשתנה תנוחות בעמידה.
בזמן הצגת מצגת, עמוד זקוף ופנה אל הקהל בנחת. כאשר אתה זז במהלך המצגת שלך, עשה רושם שביצעת את התנועות הללו ואתה מומחה מנוסה.
7) שוכחים לחייך
המפתח ליצירת רושם ראשוני חיובי הוא הפנים שלך. אפילו בפגישה עסקית, אתה צריך לחייך אלא אם כן אתה מבשר חדשות לא נעימות.
התחל את המצגת שלך בחיוך; כתוצאה מכך, הקהל שלך יהיה פתוח יותר למסר שלך. במהלך המצגת שלך, נסה לשמור על חיוך, במיוחד כאשר אתה רוצה להצחיק את הקהל. חיוך יעורר חיוך בתמורה. מצגת מוצלחת תלויה באינטראקציה של הקהל.
דוגמאות לאי הבנה של שפת גוף
שפת גוף חשובה בתקשורת והיא יכולה לספר הרבה על מה שמישהו מרגיש. עם זאת, יש מקרים שבהם אנשים מפרשים לא נכון את שפת הגוף ומניחים הנחות שגויות. הסיבה לכך היא שאנו משתמשים לעתים קרובות בפרשנויות שלנו לגבי מה שפת הגוף צריכה להיות כדי לשפוט רגשות של אנשים אחרים.
ישנן דוגמאות רבות לאי הבנה של שפת גוף שעלולה להשתבש. לדוגמה, אם מישהו נותן לך את האגודל, אולי הוא בעצם מתכוון שהוא רוצה שתפסיק לדבר ותעזוב אותו. מקרה אחר יהיה אם מישהו מהנהן בעקביות בראשו בזמן שהוא מקשיב לדברים שלך, ייתכן שהוא לא באמת יסכים עם הדעה או המחשבות שלך על נושא מסוים.
על מנת להימנע מטעויות אלו, חשוב שאנשים ידעו כיצד פועלת הפרשנות שלהם לשפת הגוף וכיצד אחרים מפרשים אותה גם כן.
שפת גוף שלילית במקום העבודה
שפת גוף היא כלי רב עוצמה שיכול לשמש למטרות חיוביות ושליליות כאחד. ניתן להשתמש בו כדי להעביר רגשות ומסרים בצורה יעילה. במקום העבודה, שפת גוף עלולה ליצור גם סביבה רעילה אם לא מנוהלת נכון.
שפת גוף שלילית במקום העבודה נתפסת לרוב כחוסר אמון או חוסר כבוד בין עמיתים. זה יוצר סביבת עבודה לא נוחה לכל המעורבים. הצורך של מנהלים בניהול שפת גוף גדל עקב הגידול במספר המקרים שבהם עובדים נמצאים בבריונות בעבודה או חווים סביבת עבודה לא בטוחה בשל שפת הגוף של עמיתיהם.