דף הבית » טעויות נפוצות בבית הספר » כל מה שצריך לדעת על: 5 טעויות נפוצות בכתיבת תסריט

כל מה שצריך לדעת על: 5 טעויות נפוצות בכתיבת תסריט

5 טעויות נפוצות בכתיבת תסריט

תסריט הוא יצירה כתובה, בדרך כלל בפורמט תסריט, המשמשת בהפקת סרטים, תוכניות טלוויזיה, משחקי וידאו והצגות.

תסריט כולל בדרך כלל דיאלוג בין דמויות ואקשן שנמשך מספר סצנות. ניתן להתאים אותו מיצירות אחרות או ליצור מאפס. תכונה ייחודית של תסריט היא שהוא לא חייב להתאים למוסכמות של מחזות במה או תסריטים.

הנה כמה משגיאות התסריט החשובות ביותר.

1) שמות תווים שנראים זהים בדף או חולקים את אותו ראשי תיבות

סם, שרה, שרי ושאנון אולי נראים כמו אנשים שונים לגמרי בראש שלך, אבל הרבה יותר קשה להבין אותם עבור מישהו שלא מחויב לדמויות כמוך ואולי יצטרך להרים ולהניח. התסריט שלך מספר פעמים. כמו כן, בכל פעם שכלי המילוי האוטומטי מנסה לסיים את השם של אותה דמות, ללא קשר אם אתה משתמש ב- Final Draft או באפליקציה אחרת לכתיבת תסריט, אתה מוסיף שלב לתהליך! התאמה קטנה זו תשפר משמעותית את חווית הקורא.

2) הפעולה בפועל של הסצנה אינה ברורה

כוריאוגרפיה טובה היא קריטית. הצופה רוצה לקבל תחושה של הסרט, לפחות לגבי נקודות העלילה העיקריות. הקפד להסביר את הפעילות כפי שהיא מתרחשת ולא לאחר שהיא כבר התרחשה.

אין לנו תחושה של המרחב הפיזי בו אנו נמצאים, מה שתורם לחוסר הבהירות של הפעולה. איך המטבח הזה נראה? אנחנו לא צריכים תוכנית, אבל תיאור קצר עשוי להקל על הקורא להבין את הסצנה ולצלם אותה. במקרה זה, עדיף היה אם החלון, הכיור ופריסת החדר היו מצוינים מוקדם יותר בסצנה במקום להופיע משום מקום כשהם נדרשו לפעולה.

3) אין סכסוך גדול

כל תסריט מחבל על ידי היעדר קונפליקטים אמיתיים ומשנים חיים, הן ברמת הסצינה והן לאורך הנרטיב. הניסיון הדקיק הזה להכניס שמץ של תככים דרך דמות משנה נופל שטוח; עדיין אין סיבה משכנעת לקיום הסצנה הזו. זה לא אומר שדמויות חייבות להיות כל הזמן מעורבות בלחימה; רחוק מזה. עם זאת, חייב להיות מקור מתח כלשהו שנוצר, מוגבר או מוקל לרגע מתחת לכל חילוף יחיד.

4) דיאלוג קלישאתי

הדבר הגרוע ביותר שסופר יכול לעשות הוא להציע לקהל שלו בדיוק את מה שהוא מצפה לו. כן, כולנו צפינו בסרטים עם דיבור ודמויות שהם קלישאתיים, מיושנים, צפויים, מצחיקים או משעממים. זה לא אומר שאנחנו רוצים לצפות בו שוב. כל שינוי נרטיבי וכל שורת דיבור צריכים לתפוס אותנו לא מוכנים. לכן, אם נעשה שימוש בהצהרה מיליארד פעמים בעבר, החלף אותה ותן לנו משהו בלתי צפוי – או אפילו ההפך הגמור ממה שאנו צופים.

5) אי אפשר להציג חלק גדול מהמידע על המסך

זה מקובל לתת קצת מידע רקע בתיאורי הדמויות, אבל אם אתה נותן יותר מדי, אולי נראה שאתה לא מבין בסרטים. זהו מדיום המבוסס על תמונה. הבמאי והשחקנים יכולים למלא הרבה – אולי את כל – סיפור הרקע שלך. שמור מקום זה לפעולות בפועל והימנע משימוש במידע לא ויזואלי בתיאורי הפעולות.

כדי למשוך את תשומת הלב של הצופים, תסריטאים ויוצרי קולנוע בכלל מסתמכים על דמיון וכושר המצאה. עם זאת, יש היבט אחד שבו אתה פשוט לא יכול לחתוך פינות אם אתה רוצה שאנשים יקנו את הדמיון הפרוע ביותר שלך. התנהלות אנושית.

זכור גם שמכיוון שלכל אחד יש סיבה להתקיים, סגנונות הדיבור שלהם צריכים להיות ייחודיים. כתוצאה מכך, אף דמות לא צריכה להיראות כאילו מטרתה היחידה היא ליצור דיאלוג של דמויות אחרות. במקום זאת, שקול את שני הצדדים של השיחה עליה אתה כותב.

טעויות כתיבה

שגיאות הקלדה הן בעיה נפוצה בעולם המודרני. ניתן למצוא אותם בספרים, עיתונים, מגזינים וחומרים כתובים אחרים.

שגיאות הקלדה יכולות להיות סיוט עבור כל כותב. הם יכולים להפוך פיסת תוכן לבלתי קריא ולהרוס את כל תדמית המותג. שגיאות הקלדה הן לא רק מטרד. הם גם עלולים לעלות לעסקים ביוקר, הן מבחינת אובדן הכנסות והן מבחינת מוניטין המותג.

מספרי סצנה בתסריט

מספרי סצנה הם חלק חשוב מהתסריט. זוהי דרך לבסס את התפאורה ומסגרת הזמן, כמו גם מדריך לשחקנים ולבמאים.

מספרי הסצנה בתסריט שונים ממספרי הסצנות בפורמט התסריט. בפורמט התסריט יש מספרי סצנה שמתחילים באחד ומגיעים ל-99, כאשר כל מספר מייצג סצנה או מיקום אחר. לפורמט התסריט אין מספרי סצנה, הוא מתחיל במערכה 1, ואחריה במערכה 2 וכו’.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן