כתיבה היא מיומנות שיש להרבה אנשים וזו גם מיומנות שחסרה להרבה אנשים. זו הסיבה שיש כל כך הרבה הזדמנויות עבור אלה שיש להם את המיומנות להרוויח כסף באינטרנט.
כתיבה היא אחת המיומנויות הפופולריות ביותר באינטרנט כיום. זה משתלם היטב ויש כל כך הרבה הזדמנויות להרוויח כסף באינטרנט בגלל זה. יש המון דרכים להתפרנס כסופר, מכתיבת מאמרים לבלוגים, אתרי אינטרנט או אפילו ספרים.
חומרת טעויות כאלה משתנה. תקלות הכתיבה הללו הן מהבסיסיות ביותר שכדאי להימנע מלעשות בעת הכתיבה, למרות שאיש לא מצפה מהאדם הטיפוסי לשלוט בכל ניואנס של השפה האנגלית.
1) סימני סיום שגויים
אתה יכול בטעות לטעות עם סימני הפיסוק בסוף בעת הכתיבה ברגע. נקודה, סימן שאלה או סימן קריאה הם כולם סיומת משפטים מקובלים. הצהרות או הצהרות מהווים את רוב המשפטים. תקופה צריכה לעקוב אחריהם.
2) חיבורי פסיק
כאשר שני סעיפים עצמאיים מחוברים רק עם פסיק, זה ידוע בתור “חבור פסיק”. סעיפים עצמאיים הם אלה שיכולים לתפקד כמשפטים שלמים בפני עצמם. הם מכילים פועל ונושא.
ניתן לחבר סעיפים עצמאיים במשפט באחת משתי דרכים. אתה יכול להתחיל באמצעות נקודה-פסיק. הטכניקה הפשוטה ביותר לביטול חיבורי פסיק היא לעשות זאת. ניתן להשתמש גם בפסיק ובצירוף מתאם.
3) יותר מדי נקודות באליפסיס
הטעות הגדולה ביותר עם האליפסיס היא שימוש ביותר מדי נקודות! אליפסיס מכיל רק שלוש נקודות. לא יותר, לא פחות. כמה מדריכי סגנון מאפשרים לך להוסיף נקודה אחרי אליפסיס, כך שזה נראה כמו ארבע נקודות. אבל האליפסיס עצמו הוא רק שלוש!
4) מקפים במקום מקפים
ישנם מספר הבדלים בין מקפים, מקפים en ו-em כסימני פיסוק. מקף (-) הוא קו יחיד ודק המחבר בין שתי מילים או יותר קטעי מילים.
בעת הצגת טווח, כגון ציר זמן, טווח מספרי או סדר סדרתי, נעשה שימוש במקף en (-). הוא גם ארוך וגם קצר יותר ממקף או מקף em.
ישנם יישומים רבים עבור מקף em (—). גם אם זה באורך של שני מקפים, לא מתאים פשוט למקם שני מקפים אחד ליד השני.
5) חסרים פסיקים
ניתן להימנע ממשפטים רצים על ידי שימוש בפסיקים במשפטים. מתי עלי להשתמש בפסיקים? כאשר יוצאים לסירוגין, לאחר משפט תלוי בתחילת משפט, בין פריטים ברשימות ולפני תיאום צירופים.
6) הסכם נושא-פעל
הכישלון בשימוש בהסכם נושא-פועל הוא בין שגיאות הדקדוק השכיחות ביותר. הנושא קובע את הצורות הרבות שיש לפעלים. ודא שאתה משתמש בזמן הפועל הנכון לנושא שאתה מעסיק.
7) משפטי ריצה
משפט שמנוקד בצורה לא נכונה בפסיקים, נקודות פסיק או סימני פיסוק אחרים ידוע כמשפט ריצה. נקודות, פסיקים ופסיקים הם דוגמאות לסמלי פיסוק המשמשים לציון הפסקה טבעית בדיבור. הם מסייעים בחלוקת החומר כך שהכתיבה שלך לא תישמע כמו מישהו שמדבר במהירות.
8) זמן פועל שגוי
פעלים לא רק לובשים צורות שונות לנושאים שונים, אלא גם לזמנים ומצבי רוח שונים. אל תעבור בין זמנים בעת כתיבה; פשוט השתמש בזמן המתאים.
9) כינוי-הסכם קדום
כינויים וקודמים שלהם חייבים להסכים, בדיוק כפי שנושאים ופעלים חייבים. שם העצם שאליו מתייחס כינוי ידוע כקדם. הכינוי חייב להיות זהה בגוף ובמספר (יחיד או רבים) (גוף ראשון, שני או שלישי עם מגדר תואם).
10) שברי משפטים
למשפט חייב להיות נושא ופועל כדי לעמוד לבדו. זה קטע משפט אם חסר שניהם.
11) שם / הם / שלהם
יש שם תואר שמציין מקום לעתים קרובות. הם + הם משולבים כדי ליצור שהם. נעשה שימוש בכינוי הרכושי שלהם.
12) זה/זה
כינוי רכושני הוא שלה. זה + הוא מתמצה לתוך זה.
13) To/Too/ Two
To הוא מילת יחס, גם הוא תואר המציין יתר על המידה או בנוסף, ושתיים הוא המספר 2 בצורה כתובה.
14) אתה / שלך
שלך הוא כינוי רכושני, ואתה הוא כיווץ שלך + אתה.
15) מאשר/אז
כאשר עושים השוואות, ניגודים או חריגים, משתמשים במילת היחס מאשר. התואר “אז” מתייחס בדרך כלל לתקופת זמן.
16) התפשטות משפטים
אנו עשויים לכתוב מדי פעם ביטויים פשוט ארוכים מדי. מכיוון שהם מנוקדים בצורה מספקת, הם אינם עונשי ריצה. עם זאת, שימוש ביותר מדי מילים בעלות משקל שווה ופסיקים מיותרים עלול להפוך את הכתיבה שלך לאטית.
17) התייחסות לכינוי מעורפל
קל להטעות את הקוראים כאשר משתמשים בכינויים מעורפלים במשפטים הכוללים שמות עצם רבים עם אותו כינוי.
18) מקביליות פגומה
שימוש באותה דפוס של מילים או ביטויים על פני משפט מכונה מבנה מקביל. מבנה המשפט צריך להיות עקבי לכל אורכו.
19) בחירת מילים שגויה
כדי להבטיח שההודעה שלך ברורה כשאתה כותב, הימנע משימוש במילה השגויה. אפילו מילים נרדפות לא תמיד ניתנות להחלפה. למשל, למרות שסבתא שלך מבוגרת, היא לא זקנה או מאובן. בעת בחירת מילים נרדפות, שקול את המשמעות והטון.
20) מילולית
גם אם הדקדוק והאיות שלך ללא רבב, שימוש ביותר מדי מילים עלול להקשות על קריאת עבודתך. בעת הכתיבה, היה קצר ומדויק.
21) הצג, אל תספר
זה מצביע על כך שהמחבר מסכם או מספר את מה שקרה במקום לתת לקורא לחוות סיפור באמצעות פעולה, דיאלוג, רעיונות ותחושות. לעתים קרובות הם משיגים זאת על ידי זריקת מידע על פרוזה או על ידי הצהרה מוחלטת על רגשותיה של דמות, בניגוד להדגמה כיצד הרגשות הללו באים לידי ביטוי.
22) נרטיב פתיחה חלש
כאשר מחבר מתחיל סיפור במקום הלא נכון, זה בדרך כלל מה שקורה. לטעות כאן זה פשוט. למרות שהמחבר מודע לכך שמשהו מדהים יקרה בקרוב, הקורא אינו מודע לכך.
23) תיאור יתר של הפעולה
כאשר סופר מתאר יתר על המידה את פעילותה של דמות, זהו מידע מיותר שניתן. זה משבש את הזרימה הטבעית של הסצנה, מוריד את המתח ומאט את הקצב.
24) קונפליקטים לא ייאמן
הסיפור מעוצב על ידי קונפליקטים בז’אנרים בדיוניים רבים. זה חיוני לתת לקונפליקטים, בין אם הם פנימיים או חיצוניים, מהות וסבירות.
25) נקודת מבט
הצלחתו של סיפור תלויה במידה רבה בבחירת נקודת המבט המתאימה לנרטיב. מכיוון שקוראים צעירים יכולים להתייחס למיידיות של חוויות רגשיות בגוף ראשון, אנו יודעים, למשל, שרוב ספרות YA כתובה בגוף ראשון.
26) הנחת ידע
טיוטה אחר טיוטה של רומן מקובלת אצל סופרים. קל לשכוח שקוראים יודעים את המידע שנמסר להם בדף רק לאחר עריכות רבות.
27) מתקנים שגויים ו”מתנדנדים”.
רוב האנשים מודעים להיזהר מחלקים, אבל כל ביטוי משתנה ש”מתנדנד” בתחילת משפט בפסיק עלול להפוך לניסוח שגוי.
28) תגי דיאלוג משבשים או שגויים
כותבים רבים מגזימים בכל הנוגע לשימוש בתגי דיאלוג. גם בעוד ש”נאמר” ו”נשאל” אינם מקוריים, יש בהם יתרון בכך שהם הופכים את הקורא ל”בלתי נראה”. כדי לא לגרוע מהדיאלוג עצמו, עדיף לדבוק בתגיות דיאלוג פשוטות או, כשאפשר, להשמיט אותן לחלוטין.
29) חוסר עקביות בשמות ובכתיב
למרות שבדרך כלל מתפקידו של עורך העותקים לזהות קונפליקטים, מחברים צריכים להיזהר אחר סתירות בעת תיקון.
30) שימוש לרעה במתח
זה יכול להיות מאתגר, אפילו עבור כותבים ותיקים, לשמור על אותו מתח לאורך כל הטקסט. היצמד לזמן הסיפורי הראשי של הספר, בין אם הוא בעבר או בהווה, גם כשיש פלאשבקים.
31) מי לעומת זה
זה די קל להבנה. השתמש במי אם הנושא הוא אדם או חיה עם שם. אם היצור הוא חפץ דומם או חיה ללא שם.