זמרים הם האמנים הפופולריים ביותר בעולם. יש להם השפעה עצומה על החברה והתרבות.
אמנים כמו אדל, ביונסה, מייקל ג’קסון, טיילור סוויפט ודרייק שינו את הדרך שבה אנשים חושבים על מוזיקה בשנים האחרונות. הם יצרו לעצמם שוק חדש על ידי הוצאת אלבומים שנמכרו במיליוני עותקים.
השירים של סינגר עוסקים לעתים קרובות בחוויות אישיות ורגשות שיכולים להיות קשורים למעריצים שלהם. השירים הללו גם מספקים בריחה מהמציאות לחלק מהמאזינים.
אין ספק שזמרים הם דמויות משפיעות ועוצמתיות בתרבות הפופ כיום.
הנה כמה מבסיס הטעויות המובילות למתחילים של כמה מומחים ווקאליים.
1) יש לך מושג מראש איך הם “צריכים” להישמע
השגיאה הגדולה ביותר של זמרים מתחילים היא להבין איך הם “צריכים” להישמע ולפחד להתנסות בצלילים שונים. זה עלול לגרום לסולנים לאמץ את הקול שלהם ולשיר בצורה לא ניתנת לתמיכה, מאומצת.
התשובה היא לשמור על ראש פתוח ולהוט ללמוד. כדי לשמוע את מגוון הצלילים המדהים שאנשים מסוגלים להפיק, האזן למגוון זמרים וז’אנרים מוזיקליים.
2) חשיבה לא נכונה
כשזה מגיע לעבודה על הקול, אחד המכשולים השכיחים ביותר הוא הלך הרוח של האדם. זמרים רבים חושבים לעתים קרובות על אימון ווקאלי וטכניקה ככלי או גישה שיש להוסיף או לקחת במקום מה שהם כבר עושים. כל מי שרוצה לחקור את קולו מתבקש לבחור במורה שמשתמש בצלילים ראשוניים מאובטחים מנקודת מבט יצירתית.
3) לא להתחמם כחלק מהמשטר שלהם
מציאת חימום שעובד, באינטרנט או על ידי עבודה עם מאמן, הוא הפתרון. ייתכן שסולן יצטרך לשנות את החימום שלו ככל שהוא משתפר, אולי כדי לכסות טווח רחב יותר. יש זמרים שמשתמשים באותו חימום במשך שנים, בעוד שאחרים משנים אותו באופן קבוע.
4) מתייחסים לעצמם כ”זמרים מתחילים”
לזהות את עצמם כ”סולנים מתחילים” היא השגיאה הגרועה ביותר שהם עושים! השימוש בקול כדי להביע מצב רגשי מקודד לתוך ה-DNA שלנו; מונח מדויק יותר יהיה “מעוכב”. כמו בכי, חיוך, צחוק וריקוד, היסודות אינם דורשים הדרכה. כל הפעוטות די טובים בזה.
5) להיות חסר סבלנות מדי
הטעות העיקרית שרוב הזמרים השואפים עושים היא להיות חסר סבלנות. לפעמים יש לאנשים את הרעיון שכל מה שצריך כדי להצליח זה שיעור קול אחד או כמה סרטוני יוטיוב. בעוד שהדברים הללו ללא ספק עוזרים, רוב האנשים ידרשו חינוך פרטני מהמאמן או המורה המתאים. פעמים רבות, זמרים ימשיכו ללכת למאמן או מורה למרות שהם לא יודעים מה הם עושים ולא מבחינים בתוצאות ניכרות. כל תרגול ווקאלי אמור להסתיים בכך שאתה מרגיש מוצלח ושולט יותר בקול שלך.
6) חיקוי
חיקוי היא השגיאה הגדולה ביותר שסולנים מתחילים עושים. קול ללא מיקרופון אף פעם לא נשמע כמו הצליל שהם בדרך כלל שומעים במוחם, המבוסס לעתים קרובות על חוויה בהאזנה למוזיקה מוקלטת או הופעה חיה. שירה טובה לא מרוויחה מחיקוי. לא משנה הסגנון המוזיקלי, עדיף לבחור מורה שמעודכן בטכניקות איזון הרשמים הקוליים. כל מי שיורה לך לשיר בקול החזה או הראש ומהבטן סביר שיעשה לך רע.
7) לא לקחת את הזמן ללמוד נשימה נכונה
השגיאה הגדולה ביותר שסולנים חדשים עושים היא הזנחה של תרגול נשימה נכונה. זמרים מתחילים מחקים לעתים קרובות אנשים מאחר והקול הוא כלי נשיפה/מיתר והם אינם מודעים לאופן פעולת הגוף בשילוב עם פונקציונליות הנשימה ותיאום הנשימה עם תפקוד הגרון. למרות שהזמר יכול לחקות לעתים קרובות את הצליל שהם שומעים, הצליל כמעט תמיד מופק בצורה לא נכונה, מה שעלול לגרום לעייפות קולית וליצור הרגלים שליליים לכל החיים.
8) עשה טעויות גם בגישה וגם בטכניקה
כולם מצפים לדעת הכל מיד ולא רוצים להתאמן, שהן תקלות בגישה. הם לא מודעים לכך שהכל דורש סבלנות והמון תרגול אם הם רוצים לבצע אותו היטב.
9) בצע מספר טעויות בסיסיות
• תמיד לשיר חזק וחזק.
• היעדר תמיכת נשימה טובה.
• פחד משיעורי שירה.
10) שירת יתר
טירון ינסה לחקות מישהו, כמו סלינה דיון, על ידי מעבר על הפסוקים הרכים יותר וצעקת התווים הגבוהים על הפזמונים. זה יוצר טון נוראי ולעתים קרובות גורם לזמר להיות מתחת לתו, מה שגורם להם לאבד את הקול.
11) לחץ אוויר גבוה מדי עבור צלילים גבוהים
זמרים מתחילים טועים לעתים קרובות בהפעלת לחץ אוויר מוגזם על מיתרי הקול שלהם במאמץ להשיג צלילים גבוהים יותר. בתגובה לכל הלחץ הזה, הגרון שלהם נמתח. הם מאמינים שאם הם פשוט “חגורים את זה”, זה יישמע חזק. עם זאת, הם מודעים לכך שכשהם עושים זאת, הקולות שלהם מתעייפים והם לא תמיד מסוגלים להכות את התווים האלה. הם מודעים לסגירת הגרון שלהם אך אינם מסוגלים לשנות אותו.
12) שירה מסובכת מדי
שירה היא מקצוע ומסלול קריירה, אבל זה גם טיפולי. אנשים רבים מתעלמים מהעובדה ששירה היא גם סוג של תקשורת והבעה, לא רק הופעה טכנית, מתודית ולגליסטית. כמו שאנחה היא ביטוי, כך גם שירה, והשילוב בין השניים יכול להיות חזק מאוד.
13) התמקד יותר מדי במה שהקהל חושב עליהם
התמקדות במה שהקהל יחשוב עליהם היא אחת הטעויות הגדולות ביותר שסולן יכול לעשות. מודאגים מהמוניטין שלהם, הם שואלים את עצמם, “האם אני נשמע טוב?”, “האם אני נראה מוזר?”, “האם הם אוהבים אותי? מתחילים עד מקצוענים דואגים בקשר לזה, למרות שלמקצוענים יש בדרך כלל כל כך הרבה הופעות ומצבים תחתיהם. חגורה שהם ממעטים לדאוג לגביה.