שירים הם סוג של ספרות שיכול להיווצר על ידי כל אחד. הם כתובים בדרך כלל בפסוק חופשי.שירה היא ז’אנר של ספרות המשתמשת בקצב ובחריזה ולעתים קרובות מבטאת רעיונות בצורה לא שגרתית. זה גם סוג של אמנות, מוזיקה או דיבור.
באופן בלתי צפוי, אנשים רבים נהנים לכתוב שירה, מנסים לכתוב שירה או רוצים לכתוב שירה. אני לא בטוח למה, אבל נראה שיותר ויותר אנשים מוצאים שירה מושכת. להלן חמש שגיאות נפוצות שאנשים עושים בעת קריאת שירה בפעם הראשונה.
חשיבה של רגש חזק מייצרת שירה טובה
האדם הראשון מאמין ששירה היא אך ורק פורקן לתחושה. למעשה, נראה שהרבה אנשים חושבים שהכוח של השירה נובע מעוצמת הרגש.
סריקה פגומה
אי היצמדות לסריקה או מטר סבירה היא אחת השגיאות הנפוצות ביותר בשירה מחורזת. על מנת לקבוע מד של שיר, סריקה היא תהליך של שבירת שורות שירה לרגליים על ידי זיהוי הדגשים וספירת הברות. במילים אחרות, הגישה האופיינית היא לקבל מספר מוגדר של הברות בכל שורה, לפחות עבור שירה מחורזת. זוהי דרך לחקור את ההיבטים המכניים שבאמצעותם בנה המשורר את ההשפעות הריתמיות שלו.
משאיר לעצמך חרוזים קשים
שירה מתחרזת יכולה להיות מאתגרת מכיוון שאתה צריך להיזהר שאתה לא נותן לעצמך חרוז בלתי אפשרי להתאים. בכך שהוא מציב לעצמו את העבודה הכמעט קשה להמציא חרוז, המשורר בשיר הנ”ל נופל מיד לתוך החור העצום הזה. כיוון שידוע ששום דבר באנגלית אינו מתחרז עם המילה הזו, המשורר מתעלם ממנה. כדי להימנע מלצבוע את עצמך לפינה פואטית, הסוד לחריזה יעילה הוא לקרוא קדימה ולתכנן מה אתה הולך להגיד ואיך אתה הולך להגיד את זה.
ללא מטרה
טעות נוספת היא להתחיל שיר בעודו אוחז בתחושה חזקה אך לא יודע מה אתה רוצה לתקשר. עשיתי את זה כמה פעמים, והתוצאה היא בדרך כלל שיר מעורפל, מביך ומשתולל לנצח ללא מטרה נראית לעין.
שימוש בשפה פשוטה
זה אולי נראה מוזר כי ברוב ההקשרים האחרים, אנשים צריכים לשאוף לשפה פשוטה, אבל השירה היא אחרת. אם אינך משתמש במטאפורה, בדימוי ובאמצעים פיוטיים אחרים, אתה עשוי להמציא סיסמת פרסומת, ידיעה או פסקה פשוטה של פרוזה במקום שיר.
טעויות לשוניות בשירים
כשאני מספר לכותבים אחרים שאני כותב שירה, אחת התשובות הנפוצות ביותר שאני מקבל היא שהם גם ניסו ליצור שירה בעבר אך נכשלו כי היא הייתה נוסחתית מדי. הנה כמה שגיאות נפוצות שמשוררים מתחילים עושים.
קְלִישֵׁה
אם אתה עדיין לא יודע, קלישאות הן ביטויים בשימוש יתר. כל הקלישאות הן ניבים, אבל לא כל הניבים הם קלישאות. ביטויים קבועים הידועים בשם ניבים משמשים לעתים קרובות בדיבור רגיל למרות שאין להם משמעות מילולית. הסיבה העיקרית שאתה צריך להימנע משימוש בקלישאות היא שהן חסרות מקוריות. באחריותך כמשורר לשפוך אור חדש על הנושא שלך. אם אתה משתמש בשפה שנמצאת בשימוש כה נרחב שכולם מבינים אותה, אתה לא יכול לעשות את זה.
מֵלוֹדרָמָה
למלודרמה חסר החיבור למציאות הדרוש לנו כדי להתייחס לשירה. זה עושה כל כך הרבה הקבלות לדברים עצומים וחסרי הגיון שהוא מאבד כל רלוונטיות. בנוסף, זה רק נותן את הרושם שאתה נער חרד שמאמין שהעולם ייגמר בגלל בעיה קטנה.
התעללות בדמויות דיבור כמו מטפורה ודמיון
לעתים קרובות, דמויות דיבור רק חוזרות על מה שנאמר בעבר, נעשה בהן שימוש מוגזם, או שהן כל כך אבסורדיות שהן מכבות את הקורא. יש להשתמש בהם בזהירות ובשילוב עם שיטות אחרות, כפי שקורה ברוב ההליכים.
כפיית חריזה או מטר
קודם כל, בכל פעם שאתה כולל מילה פשוט כי היא מתחרזת או מתאימה למטר, אנחנו תמיד יכולים לדעת. אל תתחיל להשתמש במילה הזו כעת רק כדי לגרום לשיר לחרוז אם מעולם לא עשית זאת בעבר. אם השימוש בצורה מסוימת לכתיבת שיר מתחיל להזיק מתועלת, הגיע הזמן לנסות צורה אחרת או פסוק חופשי.